Novice

Ljubljana, 20. aprila 2017 – Aplikacija za trenerje košarke ProTactics, namizna igra z zbiralnimi kartami Team Reality in prostočasno igranje iger s ciljem pridobivanja kuponov za popust ByLow so tri najbolj perspektivne podjetniške ideje mladih dijakov. Najboljše ekipe so prejele 500 EUR za nadaljnje razvijanje svoje podjetniške ideje, ki je nastala v okviru skupnega projekta javne agencije SPIRIT Slovenija in Slovenskega podjetniška sklada (SPS) »Realizirajmo podjetniške ideje mladih skupaj



 

Omenjeni projekt je nadgradnja aktivnosti za spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti med mladimi, ki jih je SPIRIT Slovenija izvajala v letu 2016 in v katere je bilo vključenih 1475 dijakov in osnovnošolcev iz 32 srednjih in osnovnih šol. Kar 150 dijakov in učencev oziroma 32 ekip je svoje poslovne ideje začelo razvijati že lani, ko je agencija z javnim razpisom spodbudila srednje in osnovne šole k skupni organizaciji različnih aktivnosti za spodbujanje podjetnosti in ustvarjalnosti pri dijakih in učencih. Januarja je potekala delavnica, na kateri je strokovna komisija izbrala deset najuspešnejših ekip, ki so za nadaljnji razvoj ideje s strani Slovenskega podjetniškega sklada prejele 500 EUR ter dvomesečno podporo poslovnih mentorjev.

V drugi fazi izbora še dodatnih 500 EUR s strani SPS-a trem najboljšim dijaškim ekipam
Šestčlanska strokovna komisija je med sedmimi ekipami, ki so se udeležile včerajšnjega zaključnega srečanja in poročale o stanju svojega projekta, napredku v zadnjih dveh mesecih ter viziji prihodnjega razvoja, izbrala tri najbolj perspektivne. To so: aplikacija za trenerje košarke ProTactics, namizna igra z zbiralnimi kartami Team Reality in prostočasno igranje iger s ciljem pridobivanja kuponov za popust ByLow. Najboljše ekipe bodo ideje s strani Slovenskega podjetniškega sklada prejele dodatnih 500 EUR za nadaljnje razvijanje svoje podjetniške ideje.


Katere šole so bile vključene v projekt?
V projektu so sodelovale ekipe naslednjih šol: Šolski center Ptuj - Ekonomska šola z idejo Hotel za živali Fauna; Srednja elektro-računalniška šola Maribor z idejo ProTactics - aplikacija za športne trenerje; Srednja elektro-računalniška šola Maribor z idejo Modularna zbirateljska igra Team Reality; Gimnazija Novo mesto z idejo ByLow; Srednja elektro-računalniška šola Maribor z idejo Bright Future (svetla prihodnost); Srednja ekonomska šola Maribor z idejo Olexus; Šolski center Slovenj Gradec - Srednja šola Slovenj Gradec in Muta z idejo Stojala za kitaro; Srednja ekonomska šola Ljubljana z idejo Nevihtnik cen; Šolski center Slovenj Gradec - Srednja šola Slovenj Gradec in Muta z idejo Srnobejž in Srednja ekonomska, storitvena in gradbena šola, Šolski center Kranj z idejo Šolska aplikacija.

Kaj menijo o ekipah udeleženci dogodka?
Udeleženci so projekt ocenili kot izjemno zanimiv in poučen, saj po njihovem mnenju spodbuja kreativnost in uresničevanje podjetniških idej. Program namreč omogoča konkretizacijo podjetniškega dela ekip, konkretna sredstva in zunanje mentorsko usmerjanje ekipam pomagata, da se premaknejo iz zagovarjanja teoretičnih nalog v iskanje in potrjevanje konkretnih vidikov poslovnih modelov. Zato si bosta SPIRIT Slovenija in Slovenski podjetniški sklad tudi v prihodnje prizadevala projekt, ki je bil v letošnjem letu izveden pilotno, nadaljevati in na ta način spodbuditi še več mladih k ustvarjalnemu in inovativnemu razmišljanju.

Mentorji so mlade usmerjali in jim pomagali pri razvoju ideje
Janez Gorenc, Gimnazija Novo mesto, mentor: »Slovenija išče in potrebuje velike podjetniške zgodbe, zato je za mlade odlično, da lahko sodelujejo v tovrstnih programih. Mladi pridobivajo podjetniške veščine, nov, drugačen način razmišljanja, pogled izven okvirjev, začutijo pomen vztrajnosti, obenem pa vidijo priložnosti, se jih naučijo oceniti in izkoristiti. Podjetniške veščine in drznost danes potrebujemo povsod, tako v startupih kot v že obstoječih podjetjih, pa tudi v šolstvu in v javnem sektorju

Lojze Bertoncelj, mentor: »Mladi iščejo tiste poti pri razvoju ideje, ki so jih navajeni iz svojega okolja, mentorji pa jim na podlagi svojih izkušenj pokažemo še tiste, po katerih lahko hitreje pridejo do čim bolj uporabnih informacij s trga. Potrebujejo opozarjanje na alternative, brez usmerjanja. Ekipe, ki so bile najbolj inovativne pri iskanju poslovnega modela, so tudi prišle najbolj daleč. Podjetniški timi so bili namreč njihovi prvi resnejši poskusi odgovornega timskega dela, prvo srečanje z zunanjo “investicijo.” Spiritov mentorski program je namenjen predvsem spodbujanju in mentoriranju razvoja mladih iz "kaj mislim" v "kaj vem" oziroma " sem potrdil ali ovrgel" na trgu. Hkrati jih premaknemo iz vidika produkta oziroma storitve v vidik poslovnega modela, s katerim gredo na trg.«

Marko Lavrenčič, mentor: »Naša ekipa je bila pri razvoju ideje zelo praktična, gledali smo na to, da je izdelek čim bolj praktičen in uporaben ter razumljiv slehernemu uporabniku. Potrebovali so kar nekaj usmeritev, mentorji smo jim dali številna uporabna znanja. To je za mlade najboljša šola, saj se najbolje približajo realnosti, tistemu, kar jih dejansko čaka v podjetniškem svetu, pri tem pridobijo samozavest in podjetniško miselnost ter izvedo, kaj je potrebno za uspeh


Kaj menijo o mladih ekipah člani komisije?

  • Mart D. Buh, član komisije: »Zanimivo je bilo spremljati, kako je nekaj ekip naredilo res pomembne korake naprej, nekaj jih je celo bistveno spremenilo svoje izhodiščne poslovne zamisli, ko so ugotovili, da prvotne ne delujejo. Prav vsi pa so se naučili, kako poteka razvoj podjetniške zamisli od ideje do lansiranja izdelka na trg. Prepričan sem, da imajo zmagovalne ideje potencial tudi dejansko prodreti na trg. V času moje mladosti ni bilo toliko spodbujanja podjetniške miselnosti, saj je bil s podjetništvom povezan negativni predznak. Pri podjetništvu je kot pri vrhunskem športu – prej ko začneš, boljši si, zato je dobro podjetniški duh spodbujati že pri mladih.«

  • mag. Primož Zupan, član komisije: »Zanimivo je opazovati, kako se mladi že v srednji šoli angažirajo za podjetništvo. Ob tem vidijo, da je tudi ob neuspehu še vedno vredno poskušati in iskati rešitve. Skupno vsem idejam udeleženih ekip je, da so osredotočene na svojo, milenijsko generacijo in generirajo rešitve, ki so jim pisane na kožo. Sodelovanje v tovrstnih aktivnostih je za mlade dobrodošlo, ker gre za kontrolirano okolje, v katerem lahko delajo tudi napake, ob tem pa niso prepuščeni samim sebi, saj gredo skozi ves proces z njimi tudi profesorji in mentorji. Slednji ostanejo na šolah in lahko svoje izkušnje in poglede delijo tudi na mlajše generacije. Zato bi bilo treba ta način učenja sistemsko vključiti v vse šole kot obvezni predmet.«

  • Irena Meterc, član komisije: »Letošnje ekipe so nas svojo inovativnostjo presenetile že v prvi fazi, ko smo jih izbirali. Izbrali smo deset idej, ki so imele največji potencial za uspeh na trgu, v kar smo se danes tudi prepričali. Vse ekipe so imele na voljo dva meseca, nekatere so se učile in napredovale hitreje, druge morda malo manj. Vsekakor pa je bila to zanje odlična izkušnja. Za mlade je udeležba na tovrstnih aktivnostih dobrodošla, saj dobijo veliko kompetenc in izkušenj o timskem delu, zakonitostih trga, in kako lahko v dveh mesecih spremeniš idejo in jo pripelješ do tržno zanimivega produkta. To je zelo pomembno tudi v vsakdanjem življenju
Zmagovalci se predstavijo:
  • Marko Kužner, Srednja elektro-računalniška šola Maribor: »Naša ideja je ProTactics, taktična aplikacija za športne trenerje, da bodo lažje organizirali svoje treninge in svoje taktične zamisli. Idejo še naprej razvijamo in jo poskušamo čim bolje izpopolniti. Nagrada, ki smo jo prejeli, nam pomeni pot v prihodnost, s sredstvi bomo lahko idejo razvijali naprej in jo, v to sem prepričan, tudi razvili. Z mentorji smo bili zelo zadovoljni, saj smo prejeli številne koristne napotke, nadejamo se tudi prihodnjega sodelovanja z njimi, saj nas usmerjajo na pravo pot.«

  • Jaka Blazina, Srednja elektro-računalniška šola Maribor: »Naša poslovna ideja je nova modularna zbirateljska igra Team Reality, ki bi zapolnila vrzel na tem področju. Nagrada, ki smo jo prejeli, je pokazatelj našega napredka in dokaz, da smo na pravi poti, ki nas bo pripeljala do dobrih rezultatov. V bližnji prihodnosti si želimo našo idejo lansirati na platformo za množično financiranje. Razvoju ideje smo posvetili veliko časa, za nami je ogromno iskanja različnih rešitev, tudi marsikatera neprespana noč. Mentorji so nam bili v oporo in nas, ko smo skrenili s poti, spomnili, kakšen je naš cilj in nas usmerili nazaj.«

  • Andraž Ostroveršnik, Gimnazija Novo mesto: »Naša podjetniška ideja je aplikacija ByLow, gre za prostočasno igranje iger s ciljem pridobivanja kuponov za popust. Pri razvijanju prvotne ideje so nam mentorji zelo pomagali s svojim znanjem in izkušnjami, saj je bil na začetku to za nas povsem nov svet, zato je bila njihova pomoč neprecenljiva. Nagrada nam bo dala nov zagon, saj jo vidimo kot investicijo, ki jo bomo uporabili za nadaljnji razvoj same aplikacije. Idejo bomo še naprej razvijali, tudi v ABC pospeševalniku, kjer začnemo junija

Top